Jaká je maximální rychlost větru pro let?

Létání na padákovém kluzáku s motorem je charakteristické tím, že se chceme někam letět podívat – tedy jde o tzv. „vzdušnou turistiku“. Z toho vyplývá, že chceme-li si tento výlet užít, pak nejlepší podmínky  pro let je úplné bezvětří, či slabý vítr do 2m/s. Proto motoroví pg piloti létají nejčastěji brzy ráno po úsvitu a večer před západem slunce. Větší rychlost větru způsobuje nemalé potíže při návratu (protivítr), zapříčiňuje turbulence a závětrné rotorové proudění.

     Dále je nutné si uvědomit, že s rostoucí výškou vítr většinou sílí, takže pokud se nám zdá vítr silný už na zemi můžeme s největší pravděpodobností očekávat, že po vzlétnutí se bude situace už jenom zhoršovat.

Ani nestálé turbulentní termické proudění v průběhu dne není vhodné pro motorové létání.